Festlokaler, mötesplatser och aktiviteter
- allt om föreningshus i Finland

Välkommen till hemsidan om finländska föreningshus!

Föreningshusen är kännetecknande för det finländska samhället. Nästan var du än rör dig i vårt land, kommer ett föreningshus någonstans emot.

På denna sida har vi försökt samla information om dessa hus. Om du behöver en gemytlig festlokal, en praktisk mötesplats eller ett utrymme för ditt evenemang, har du kommit till rätt plats. Om du i egenskap av föreningsaktiv upprätthåller ett hus, hittar likaledes nyttig information på denna hemsida.

Till höger hittar du en sökmodul, som hjälper dig att hitta just det hus du letar efter. Märkväl att du kan utvidga sökkriterierna och således på en gång hitta ett föreningshus som fyller alla önskemål.

Ungdomsföreningsrörelsens medlemsföreningar kan flytta föreningshusinformation automatiskt till sidan, via den nya elektroniska rapportblanketten som finns sammankopplad med den nya hemsidan FSU öppnat åt varje förening. Koder får ni av FSU. Övriga husägare kan föra in information om huset via knappen nere till vänster.

Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU rf är initiativtagare till hemsidan.

Tervetuloa seurantalo kotisivuille!

Seurantalo on yksi suomalaisen yhteiskunnan tunnusmerkeistä. Missä tahansa liikutkin Suomessa, törmännet varmastikin seurantaloon.

Näille sivuille olemme pyrkineet keräämään tietoja näistä taloista. Jos tarvitset mukavaa juhlapaikkaa, kätevää tapaamispaikkaa tai tilaa tapahtumallesi, olet tullut oikeaan osoitteeseen. Jos itse järjestöaktiivina huolehdit seurantalon toiminnasta, on täällä sinullekin hyödyllistä tietoa.

Oikealla on etsintätyökalu, joka auttaa sinua löytämään juuri sen talon, jota etsit. Huomioithan erilaiset hakukriteerit, niin löydät juuri sen talon, joka täyttää tarpeesi. Löydät seurantaloja myös osoitteesta www.seurantalo.fi.

Ruotsinkielisten nuorisoseurojen jäsenjärjestöt voivat muuttaa seurantalojen tiedot automaattisesti sivuille sähköisen lomakkeen avulla, joka on uusien FSU:n kotisivujen yhteydessä jokaiselle jäsenjärjestölle. Tunnukset sivuille jäsenjärjestöt saavat FSU:sta. Muut seurantalojen omistajat voivat viedät tiedot talosta sisään alhaalla vasemmalla olevan valikkonäppäimen kautta.

Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU rf hallinnoi kotisivuja.

”I dag finns det cirka 2 500 föreningshus kvar i vårt land.”

Hembygdens Vänner i Alberga, och föreningshuset Thorstorp.

Verksamhetsområde

small_lok_112 Wrethalla
Kimito
Fagerö Folkpark
Rangsby
Vänö Kulturhus
Dalsbruk
Mälö Bygdegård
Pargas
small_lok_89 Viljan
Sibbo

Bröllop

Har du firat ditt bröllop på ett föreningshus?